5 alimente pe care nu trebuie sa le consumam niciodata

Toata lumea vorbeste despre alimentele pe care trebuie sa le mancam si care fac parte dintr-o dieta sanatoasa. Si cu siguranta stim ca mancarea de tip fast food este nesanatoasa, dar gustoasa. Este important sa cunoastem exact acele alimente pe care ar trebui sa le evitam. In continuare va vom prezenta 5 alimente nesanatoase, dar si substituentii lor recomandati intr-un regim de viata sanatos. Astfel va va fi mult mai usor sa alegeti corect atunci cand va trebui sa mergeti la cumparaturi sau sa luati masa in oras.

1. NU: Alimente prajite

Prajite in ulei alimentele pot fi gustoase, dar ele nu sunt deloc sanatoase. Cartofii, inele de ceapa, carnea si ouale prajite au valoarea nutritionala mica si pun sanatatea in pericol. Continutul mare de grasimi creste colesterolul din sange si poate declansa boli de inima. Prajite in ulei, alimentele pot contine aciclamida, substanta cancerigena care poate creste riscul de cancer. Si nu in ultimul rand, alimentele prajite aduc un aport mare de calorii. O portie de cartofi prajiti contine 550 calorii.

DA: Alimente inabusite

Pentru ca alimentele sa contina mai putine grasimi, se recomanda inabusirea lor in ulei de masline. Uleiul de masline da mancarii un gust placut si este mult mai sanatos. De exemplu, dupa ce se fierbe fasolea verde, ea poate fi inabusita cu putin ulei de masline, usturoi, piper si putina sare de mare. Astfel de obtine un preparat gustos si sanatos.

2. NU: Paine alba

Paine alba este facuta din faina alba rafinata si contine aditivi, afanatori, indulcitori, conservanti. Acest aliment are putini nutrienti si fibre dietetice, esentiale pentru un sistem digestiv sanatos si un metabolism stabil.

DA: Paine din germeni de grau

Germenii de grau sunt subprodusi rezultati in urma macinarii graului, superiori calitativ bobului intreg. Painea din germeni de grau se face cu faina neagra sau alba si cu minim 10% germeni de grau procesati. Aceasta paine scade nivelul colesterolului din sange, reducand riscul de instalare a aterosclerozei. Este un aliment indicat in prevenirea bolilor cardiovasculare, dar si in timpul unei diete.

3. NU: Margarina

Margarina contine grasimi trans. Grasimile trans se gasesc in mod natural in lactate si in produse din carne, dar marea majoritate se formeaza in timpul hidrogenarii uleiului vegetal care se transforma in ulei semi-solid. Margarina poate agrava boli, cum ar fi colita si artrita. Intaritorii utilizati in productia de margarina includ metale toxice. Acestea pot provoca probleme pulmonare si renale, ateroscleroza, hipertensiune arteriala si boli maligne. In urma unui studiu realizat de Universitatea Harvard, s-a demonstrat ca un stil alimentar bogat in grasimi trans dubleaza sansa de atac de cord si scade speranta de viata.

DA: Unt

In comparatie cu margarina, untul creste nivelul colesterolului bun din sange. Totusi, untul trebuie consumat cu moderatie. Acasa se poate obtine o varianta mult mai sanatoasa prin amestecarea untului cu ulei de masline, in cantitati egale. Se pune la rece si astfel se obtine un unt mult mai sanatos.

4. NU: Orez alb

Orezul alb are foarte putini nutrienti si contribuie la constipatie, de aceea este recomandat sa se consume impreuna cu legume. Fiind rafinat, contine amidon, de care organismul nu are nevoie. Orezul alb trebuie exclus din alimentatie deoarece contine o cantitate mare de glucoza.

DA: Orez brun

Orezul brun contine toate cele trei straturi ale miezului – taratele, germenele si endosperma – toate oferind o valoare nutritiva superioara celei a orezului alb. Este o sursa importanta de vitamina B3, vitamina B1, magneziu si fier. Consumul de orez brun scade riscul declansarii diabetului de tip 2.

5. NU: Zahar alb

Zaharul este un aliment procesat, cu un continut de chimicale ridicat. Organismul nu poate procesa o cantitate atat de mare de calorii „goale” (alimente bogate in calorii, dar sarace in nutrienti). Consumul de zahar alb incetineste activitatea celulara si are un impact negativ asupra sistemului imunitar. Zaharul contribuie la riscul de a face carii dentare.

DA: Ciocolata neagra si fructe

Substituentul sanatos al zarului alb nu este indulcitorul artificial. Studiile au aratat ca persoanele care consuma in mod regulat bauturi dietetice tind sa ia in greutate. Motivul este ca atunci cand organismul simte gustul dulce el reactioneaza la fel ca la zahar. De aceea, daca apare pofta de alimente dulci, se pot consuma fructe si ciocolata neagra. Doua patratele de ciocolata neagra pe zi tin la distanta imbatranirea prematura si bolile cardiace.

*

*

*

130 comentarii

  1. SIMON MILIEANA said:

    Aceste reguli pe care ni le amintește acest articol sunt de bază și ar trebui să fie afișate în bucătărie la vedere.

  2. Muresan Andreea said:

    Foarte interesant… Nu stiam de orezul alb si ciocolata negra. Am Mai invatat ceva… 😀

  3. Borca Mircea said:

    Foarte interesant articolul , e bine venit deoarece chiar nu le stim pe toate.

  4. Varga Claudia said:

    Pe bune! Si ce ar trebui sa mancam, pamant? Ca de acuma toate sunt rele. Ha sa fim realisti. Nu se poate asa ceva. Dislike pt acest articol.

  5. Rogoveanu Bianca said:

    Putem pacatui din cand in cand cu cateva bucatele de ciocolata neagra !

  6. Voinea Cristina Ramona said:

    De la alimente prajite chiar m-am abtinut in ultima vreme, si mai ales de fast – food, si chiar ma simt cu un organism mai sanatos.

  7. Sima Geanina Iuliana said:

    Cine vrea sa inteleaga intelege ceea ce e bine si ce e rau pentru sanatatea sa.Aceste sfaturi sunt foarte utile!Multumim!

  8. BIRLIGA MARIANA said:

    Interesant!Nu stiam de orezul si zaharul alb!Multumim!O zi buna!

  9. Buftea Daiana said:

    Foarte greu pentru mine sa renunt la cartofii prajiti, sunt preferatii mei.. stiu ca ar trebui sa evit, dar e greu..in rest nu e o problema, le pot evita.. ciocolata neagra chiar imi place, dar daca nu zahar alb ce..doar nu poti manca mereu ciocolata neagra

  10. dobre gabriela said:

    majoritatea suntem obisnuiti cu mancarea de la fast food,cartofi parajiti,in general prajeli,nu tinem cont si de consecinte,intradevar nu este sanatos.acesta este un articol chiar interesant si ar trebui sa tinem cont sa mancam sanatos .

  11. BORS IOAN said:

    Sunt multe lucruri pe care nu le stiam.Felicitari pt. articol…..

  12. suhan simona delia said:

    Este un articol interesant,ce contine sfaturi bune deurmat pentru sanatatea noastra.

  13. Vasile Adriana said:

    Foarte bune sfaturile,dar exact ce este interzis este mai tentant!

  14. Voinea Constanta said:

    De multi ani sunt foarte atenta in alimentatia familiei mele, si fast-foodurile mai ales le-am interzis cu prisosinta copiilor mei. Si sucul lor preferat Coca-Cola, incerc sa le daruiesc alimente cat mai sanatoase posibile sa evit aditivii alimentari.

  15. Baisan Cristian Petre said:

    Toata lumea cred ca le stie, numai ca nu prea sunt aplicate! Sper sa ma tin pe viitoare de ele!

  16. doina elekes said:

    In loc de zahar alb, rafinat, putem folosi miere, zahar brut, melasa, sirop de artar

  17. MARCOIU said:

    Respectati ceea ce ni se prezinta in aricolele date si veti vedea ca rezultatele nu vor intarzaia s a apara .

  18. Butoi Luana said:

    Util si intertesant!
    Amestecul de unt cu ulei de masline! Tentant!

  19. Prioteasa Florentina said:

    Am dat share sa afle si prietenii mei ceea ce eu stiam, dar nu in totalitate…….:)

  20. Manzur Dan said:

    da, foarte interesant desi sunt adeptul unei vieti sanatoase, despre orez si zahar nu stiam pana acum, foarte folositor articolul

  21. Valentina Violeta Trofim said:

    Sunt total de acord cu articolele prezentate.

  22. cristina dragomir said:

    ciocolata neagra nu imi place de nici o culoare :((

  23. Daniel Dragomir said:

    orezul brun e si mai bun la gust decat cel alb

  24. Moldovan Cristian said:

    Eu nu cred ca poti inlocui zaharul din orice preparat, cu fructe si ciocolata. Si nu prea am vazut sa fie orez brun, presupun ca e si mai scump decat cel alb.

  25. elena tanase said:

    din pacate, romanii mananca foarte multa paine alba de calitate proasta

  26. Dorofte Alexandra said:

    daca ar fi s ane luam dupa toti cercetatorii nu ar trebui s amai mancam si sa bem nimic ,toate fac rau ,pana si aerul

  27. Eric Victor said:

    Mi-a placut foarte mult partea cu ciocolata si fructele, un articol interesant care ne invata cum sa ne mentinem siluata si cum sa avem grija ce alimente cumparam

  28. silviu baroiu said:

    dar, eu din cate stiu, uleiul de masline nu se foloseste la gatit

  29. Mitroi Mihaela said:

    este adevarat ce se spune in acest articol.dar sunt alimente pe care nu putem sa le eliminam din alimentatia noastra

  30. richard said:

    sper tare.trebuie sa alegem raspunurile cu DA dar toti gresim odata

  31. macovei mariana georgiana said:

    tare nu stiam despre zaharul alb si orez

  32. Avram Oana said:

    Bun articolul! Asa este ! Alimentele prajite sunt, probabil, cele mai nocive dintre toate relele pe care le putem consuma. Rau este faptul ca tot ceea ce este sanatos sau macar mai putin nociv este scump (ex. unt vs. margarina, orez brun vs. orez alb, fructe si ciocolata neagra vs. zahar alb sau alte dulciuri pe baza de zahar), iar romanii sunt obisnuiti sa cumpere ceea ce este mai ieftin (poate si din cauza veniturilor destul de mici ale majoritatii populatiei).

  33. Puflea Eugenia said:

    Este foarte importanta sanatatea noastra si ar trebui sa tinem cont de aceste sfaturi! Acest articol este foarte interesant!

  34. Popovici Doru said:

    Un articol util, exhaustiv si bine venit! Merci! Am aflat cate ceva despre care nu aveam habar!

  35. Popovici Georgeta said:

    Reguli esentiale, articol foarte bun si bine documentat…multe nu stiam despre anumite alimente! Merci!

  36. GHEORGHE MARIA DOINA said:

    da, sunt perfecte aceste restrictii….mai ales pt.dieta

  37. Aluculesei Dorin said:

    Intr-adevar un articol care ar trebui sa intereseze pe toata lumea ,multumim mult!

  38. Lucica Lazar said:

    Multumim de sfaturi!
    Asa evitam produsele care nu ne fac bine :)

  39. Tabirtoiu Daniela said:

    Pe foaia mea de cumparaturi deja am inlocuit orezul alb cu cel brun.

  40. Chiracu Dorina Dana said:

    In concluzie, fara dulciuri de orice fel…fara aluat + crema, fara prajeli, fara grasimi…o viata sanatoasa!

  41. Baricz Zita said:

    Da ,este adevarat si incercam sa respectam aceste sfaturi.

  42. Hoteneanu Marian said:

    Chiar ca sunt interzise pentru dieta aceste alimente.

  43. NITU CRISTINA said:

    Eu incerc sa tin cont cat de cat de aceste sfaturi…sper sa reusesc in totalitate! :)

  44. Valentina Tobi said:

    Da,sunt lucruri in general stiute.Din fericire pentru mine,mananc foarte multe fructe si legume,deci eventualele mancaruri nesanatoase ar ocupa o pondere foarte mica.Si nu mananc fast food,margarina,prajeli,zahar.Rareori paine alba (cand nu gasesc integrala) sau orez alb.

  45. Cata Popovici said:

    Articolul este mai mult decat interesant! Felicitari!

  46. DRAGOMIR CAMELIA said:

    Este foarte importanta sanatatea noastra si ar trebui sa invatam ceva din acest articol,,

  47. Cenuse Ion said:

    Ma bucur ca sunt punctate exact ce avem voie sa mancam si ce nu!

  48. DRAGOMIR VASILE said:

    bine de stiut si de respectat ,, foarte util articolul ,,

  49. mutu florian said:

    bine asa sa fie, mancam ce spune in articolul de mai sus!

  50. Murarescu Valentin said:

    Cu toate restricțiile acestea nu îmi pot imagina o masa copioasa, deși la câteva dintre ele am renunțat ușor, ușor.

  51. Buzica Emilia said:

    Sunt bune sfaturile,dar nu putem fara unele alimente:paine alba,zaharul alb,,

  52. Vasile Andreea said:

    Îmi place articolul dar parca sunt prea multe restricții. Pentru sănătate trebuiesc făcute sacrificii.

  53. Lungoci Adriana Daniela said:

    Iată încă un articol foarte interesant cu sfaturi foarte importante pentru sănătatea noastră! Merită citit!

  54. Mihaela Drutau said:

    imi place foare mult acest articol…merci de varianta unt=ulei demasline. Am sa incerc si eu ! Ointrebare: Mierea de albine poate fi un substitut sanatos pentru zahar?

  55. szekely francisc said:

    aceste alimente sant o parte din acelea care nu se consuma de preferinta !!!!

  56. Nitisor Magdalena said:

    Pacat ca nu sunt buni cartofii prajiti care imi plac f mult,iar ciocolata neagra o mananc aproape toata ,nu ma pot abtine

  57. Loredana Cenuse said:

    Sunteti prea drastici,totusi!!!Macar la zile de sarbatoare sa dati dezlegare la…ciocolata! 😛

  58. Plop Silvica said:

    Aveti dreptatea cu ciocolata neagra si cu fructele!

  59. ioana stanescu said:

    Margarina este intradevar de ocolit, nu prea m am lamurit cu orezul alb….dar ma rog

  60. cosma ana felicia said:

    UNELE POT FI EVITATE DAR ALTELE SUNT SCUMPE PENTRU CEI CU VENITURI MICI

  61. loredana ceaus said:

    un articol foarte interesant..insa eu sunt amatoare mare de orez alb

  62. lupu florin said:

    Unele din sfaturi le stiam si eu, unele …nu ! acum le stiu pe toate !

  63. ceaus ciprian said:

    un articol interesant…o sa tin cont de sfaturi

  64. Lupu Louis-Marilena said:

    Toate sfaturile sunt SUPER si adevarate ! Multumim pentru toate informatiile pertinente ! Bravo

  65. Petrescu Lucia said:

    Subscriu indeosebi la “Ciocolata neagra”, fiind chiar dependenta de aceasta si din nefericire in cantitati mare, fapt care ma costa: colacei, celulita. in rest, totate adevarate si de urmat…daca avem vointa si ne gindim in pic la sanatate.

  66. dobrete gheorghe said:

    un articol interesant ..de multe produse nici nu stiam ca se pot inlocui

  67. ceaus marinela said:

    si eu inlocuiesc margarina cu unul in aproape orice ..e mult mai sanatos

  68. Andreea Serban said:

    Mereu m-am ferit de unt pentru ca m-am gandit ca este prea gras si ca mai indicata este margarina,insa ma bucur sa vad ca nu este asa. Ciocolata neagra consum aproape zilnic cate o bucatica,pentru a-mi mentine glicemia la un nivel normal si fructe de 2 ori pe zi. La celelalte,se poate si mai bine in cazul meu.:D

  69. gheorghe ceaus said:

    niste informatii foarte utile si bune de stiiut

  70. octavina ceaus said:

    zaharul oriune pot il inlocuiec cu fructe..este mult mai sanatos

  71. dobrete adelina georgiana said:

    un articol excelent cu sfaturi numai bune de urmat

  72. doina vitomireanu said:

    un articol foarte interesant pe care toti ar trebui sa-l citim

  73. elena coltan said:

    Nu mai consum de mult timp paine alba si nici margarina.

  74. cosma ana felicia said:

    SI TOTUSI,PRAJELOILE SUNT ASA DE BUNE LA GUST !

    • cosma ana felicia said:

      SI TOTUSI PRAJELILE SUNT ASA DE BUNE LA GUST!

  75. Zamfir Ramona-Dora said:

    E greu cu ele, dar mai greu e fara ele 😀 eu una, sunt pofticioasa si nu ma pot abtine de la nimic!

  76. Gabriela Matei said:

    Articol foarte interesant, despre orez si zahar nu stiam pana acum, foarte folositoare sfaruri!

  77. Nistor Mihaela said:

    Sfaturi foarte utile pentru o alimentatie sanatoasa.

  78. Dogaru Goncea Anelia said:

    Deosebit de instructiv acest articol.Suntem preocupate de tote regulile pentru o dieta echilibrata si mentinerea sanatatii pe termen lung.Sa evitam asadar sa ne punem sanatatea in pericol , chiar nu merita sa punem fata in fata festinurile culinare si bolile aferente “dezmatului” inutil.

  79. Razvan Cristian said:

    Sunt total de acord cu acest articol. Cele mai nocive sunt prajelile ( sa recunoastem …sunt delicioase, dar colesterolul nostru? ) Asa ca sa incercam da evitam cat mai mult pe cele ce ne dauneaza.

  80. filigeanu violeta mihaela said:

    foarte,foarte util acest articol…..din pacate mai pacatuim si noi

  81. Gabriela Marcu said:

    FELICIATRI. trebuie stiut ca zaharul alb si orezul alb sunt numite si MOARTEA ALBA

  82. Martin Felicia said:

    Da sunt foarte adevarate aceste informatii dar este greu sa te dezlipesti de prajeli.

  83. Mandra Simona said:

    Da ciocolata neagra este sanatoasa, dar nu este la fel de buna la gust cu cea obijnuita si de asta nu prea este asa mult consumata.

  84. Martin Eusebiu said:

    Da recunosc ca multe alimente care sunt in categoria “Nu” le mai consum din cand in cand cum este orezul si painea alba. Adevarat margarina este un aliment foarte rau pe care oamenii ar trebui sa il elimine usor, usor din alimentatia lor.

  85. stefan eugenia said:

    Articol interesant si sfaturi folositoare pentru noi!

  86. Flore Daniel said:

    Lucrurile interzise în dieta de slăbire sunt:lipsa unui plan,lipsa varietătii,înfometarea,gustările nesănătoase,renuntarea repede la dietă

  87. Free Dating sites said:

    Hi there, I really like your internet site if I am honest. Where did you will get it built?

  88. Lascau Dorin said:

    Trebuie sa intelegem ca este spre binele nostru, pentru un organism mai sanatos.

  89. Amarie Dorina said:

    Cam categorice interdictiile… Problema margarinei este inca discutabila. Speculand alegerea painii negre in locul celei albe, unii producatori introduc un ingredient care doar coloreaza painea…

  90. filigeanu marius daniel said:

    Un articol foarte interesant ce ofera informatii utile

  91. Rusu Alexandru said:

    Asa este.Trebuie sa respectam si sa invatam sa mancam sanatos si din pacate multi oameni mananca ce este nesanatos pentru ca multe produse din magazine sunt pline de ingrediente care nu sunt bune!

  92. EnvisionForce|Envision Force|EnvisionForce scam} said:

    Hello, merely desired to tell you, firstly, really nice post, secondly, EnvisionForce is actually a scam!

  93. Izabella Buftea said:

    Noroc ca nu imi place margarina! Dar ma mai scap la prajeli :).
    In rest nu vad de ce nu as urma sfaturile de mai sus. Unde mai pui ca imi place si ciocolata neagra.

  94. Dumbrava Liliana said:

    Personal m-am confruntat cu acesta problema si din experienta va pot spune : Nici o persoana nu are acelasi metabolism,concluzia ce mie imi face bine altuia nu.
    Dieta rapia cu garantare in 13 zile este o utopie….De ce nu 14 ,26 ,45, zile?
    Totul trebuie programat de la compiuter “cap” sa-ti organizezi modul de a te hrani cat se poate de sanatos,sa faci sport si sa incerci sa TE IUBESTI.
    Succes si AMBITIE

Related posts

Top