7 lucruri absolut surprinzatoare despre amenintarile din umbra asupra dietei dvs.

amenintari dietaAtunci cand ne ingrasam, nu putem identifica intotdeauna cauza exacta, iar unele explicatii care incearca sa faca lumina in complexul fenomen al ingrasarii ne pot lasa cu gura cascata.

Plecam de la premisele urmatoare in ceea ce priveste dieta dvs.:

  • Consumati, in mod regulat, fructe si legume, precum si cereale integrale.
  • Nu neglijati activitatea fizica.
  • Aveti grija sa va controlati portiile de mancare.

… si cu toate acestea nu reusiti sa slabiti.

Cum putem scapa de acele kilograme rebele, care nu ne dau pace sub nicio forma? Incercam sa raspundem la aceasta intrebare, aratandu-va cativa sabotori neasteptati care va pun in pericol silueta si orice tentativa de slabire.

1. Somnul nu se numara printre prioritatile voastre

Daca aveti obiceiul sa dormiti doar cateva ore pe noapte, pe motiv ca aveti mult de lucru acasa sau la birou si incercati sa compensati prin cateva cafele concentrate a doua zi dimineata, aflati ca ati gasit cheia succesului pentru a va impiedica organismul sa arda din grasimi.

Numeroase studii au evidentiat faptul ca o lipsa de somn constanta (mai putin de 7-8 ore pe noapte) are o actiune nociva asupra hormonilor care regleaza apetitul, ceea ce se manifesta printr-o incetinire activa a metabolismului.

Incercati sa dormiti cel putin 7 ore pe noapte si recuperati pe cat posibil in weekend. Somnul de frumusete acopera o paleta mult mai larga decat credeati.

 

2. Aveti un ritm de viata agitat

Sub actiunea stresului, organismul nostru secreta, in cantitati mult mai mari, un hormon numit cortizol, ceea ce face ca zaharurile depozitate in ficat si in muschi sa fie eliberate in fluxul sangvin.

Organismul intra in stare de alerta, isi incetineste metabolismul si incepe sa isi faca rezerve, cu scopul de a se apara. Iar aceste rezerve se depoziteaza sub forma de grasime. Nu numai atat, excesul de cortizol din sange concentreaza grasimea preponderent in jurul taliei, la nivelul abdomenului.

Stim ca nu este usor, insa incercati sa reduceti din stresul zilnic. Uneori ajuta si mici exercitii de respiratie profunda, iar cei mai aventurosi pot incerca diverse tehnici yoga. Evitati sa stati non stop in fata calculatorului. Mici pauza la aer curat pot face minuni.

 

3. Carnea pe care o consumati este plina de hormoni

Se pare ca totusi carnea nu se rezuma doar la binecunoscutele proteine. Atunci cand consumati carne, in mod involuntar, ingerati si hormonii cu care au fost hraniti animalele, hormoni meniti sa induca o crestere in greutate artificiala si evident mult mai rapida. Problema cu acesti hormoni este ca sunt, in definitiv, substante chimice, care au aceeasi actiune (crestere in greutate) si asupra oamenilor.

Pe cat posibil, alegeti carnea organica, crescuta la tara, mai ales in cazul puiului. Pentru cea de vita, alegeti partile cu mai putina grasime.

4. Evitati produsele bio/eco pe motiv ca sunt foarte scumpe

Intr-adevar, categoriile de produse bio/eco sunt mai scumpe fata de cele obisnuite, insa, sunt o alegere evidenta daca stam sa ne gandim la pesticidele folosite in cazul produselor non-bio si care, patrunzand in organismul nostru, interfereaza cu hormonii si genele noastre, ceea ce se traduce printr-un metabolism incetinit si un tonus muscular scazut.

Daca nu va puteti permite aceste alimente in mod regulat, optati pentru cele cu reziduuri chimice scazute, precum piersicile, merele, telina, ardeii, nectarinele, capsunile, ciresele, perele, strugurii, spanacul, salata verde sau cartofii.

 

5. Nu stati sa va ganditi la ceea ce mancati de fapt

De multe ori, ne trezim cumparand mancare ambalata in diverse forme. Cele mai nocive ambalaje sunt cele din plastic bogate in bisfenol de tip A.

In cadrul unor teste de laborator, cercetatorii le-au dat unor soareci o cantitate din acest compus ce imita estrogenul, dizolvat intr-un fluid neutru, precum uleiul de porumb. Dupa un timp, soarecii au fost examinati, observandu-se ca aveau o concentratie mare de bisfenol in sange, explicata prin faptul ca substanta nociva nu a putut fi dizolvata in intregime de catre ficat si a trecut in sange.

 

6. Suferiti de o alergie alimentare despre care nu stiti

Inrosirea pielii si problemele digestive cronice pot fi semnele unei alergii alimentare. In acelasi timp, ingrasarea sau, din contra, pierderea in greutatea pot fi la fel de bine simptomele unei alergii alimentare. Afland la ce sunteti sensibili, veti evita balonarile si retentia de apa responsabila de acumularea kilogramelor.

Un test simplu de alergie va poate scapa de numeroase batai de cap!

7. Beti bauturi light

Stiti pe cineva care a slabit dupa ce a baut sucuri light (de pilda Coca Cola light)? Desi aceste bauturi carbogazoase nu contin practic nicio calorie, nici nu va sunt de ajutor. Numeroase studii au aratat ca persoanele care consuma, in mod regulat, sucuri light sunt supuse unui risc mai mare de a deveni obeze.

Cercetatorii sunt de parerea ca atunci cand consumam ceva dulce, fara sa captam si caloriile care sunt inerente gustului dulce, suntem impinsi, inconstient, sa cautam aceste calorii „neconsumate”. Si cu totii stim ca nu le gasim tocmai in mere si castraveti.

Incercati pe cat posibil sa beti apa si sa va potoliti pofta de dulce cu fructe.

*

*

*

Un comentariu;

  1. marian pirciu said:

    Locuri de munca pentru toti! Oferta este deja un fenomen! Foarte multi oameni lucreaza cu noi! Asiguram contract legal! Au fost trimise deja primele castiguri! Avem dovada platilor! NU e MLM si NU e joc piramidal! Castigati 300 dolari lunar, lucrand ca operator online, 3 ore pe zi! Va expediem detalii, daca trimiteti textul ”Info” la adresa de email: marianpirciu@yahoo.com

Related posts

Top