Alergarea in panta – beneficii incredibile

IMG_0358Alergarea in panta este o varianta a antrenamentului de alergare pe teren plat, in special in sezonul cald cand se poate alerga afara, dar care se poate aplica si la benzile de alergare din salile de fitness. Alergarea in panta are beneficii atat pentru musculatura picioarelor, cat si pentru accelerarea arderii unui numar mai mare de calorii intr-un timp mai scurt, sau pentru cresterea rezistentei si a performantei sportive.

Motivele pentru care alergarea in panta ar trebui inclusa mai des in antrenamentul tau:

  • Solicita, in principal, muschii picioarelor – inseamna, pe scurt, un efort mai mare, un metabolism mai activ (mai multe calorii arse) si o musculatura mai puternica
  • Solicita si musculatura trunchiului si a bratelor – pozitia in alergare fiind aplecata spre inainte, genunchiul se ridica mai mult spre verticala, iar bratele ajuta si ele la inaintare prin miscari energice
  • Solicita sistemul cardio-respirator – panta opune o mai mare rezistenta decat terenul plat, iar aceasta se va repercuta, implicit, si asupra inimii si a plamanilor
  • Eviti accidentarile – intarind musculatura picioarelor, automat si articulatiile din zona muschilor solicitati vor fi mai protejate

Atentie:

Daca esti gata s-o iei la alergat pe fiecare deal care-ti iese in cale, trebuie, insa, sa stii ca un astfel de efort poate fi periculos pentru o persoana care nu este obisnuita cu miscarea fizica si cu sportul in general. De aceea, trebuie sa incepi efortul treptat cu incalzirea specifica in care sunt incluse cel putin 5 minute de stretching!

Mult Succes!

Related posts

Top